ارتقا کیس کامپیوتر
نوشته شده توسط : ساحل

پردازنده‌ی مرکزی و مادربرد، بخش‌هایی هستند که در افزایش حافظه‌ی رم دستگاه محدودیت برپایی می‌کنند. این سخت‌افزارها گنجایش محدودی در پشتیبانی از حافظه‌ی رم دارند و در ارتقا سیستم، باید محدودیت آن‌ها را در عقیده داشته باشید. درنهایت فراموش نکنید که تمامی ماژول‌های رم شما باید سرعت مساوی (به مگاهرتز) داشته باشند.

برخی لپ‌تاپ‌ها قابلیت ارتقا حافظه‌ی رم را ندارند
پس از انتخاب حافظه‌ی رم مناسب، نوبت به نصب آن در رایانه شخصی می‌رسد. در کامپیوترهای رومیزی فرایند معضل در قبل ندارید و تنها باید کیس را باز کرده و ماژول جدید را نصب کنید. ارتقای سخت‌افزاری در لپ‌تاپ‌ها کمی پیچیده‌تر است و حتی در بعضی از آن‌ها احتیاج به بازکردن پنل کیبورد دارد. فراموش نکنید که برخی لپ‌تاپ‌ها به‌هیچ‌وجه امکان ارتقای حافظه‌‌ی رم را ندارند، چون ماژول رم روی PCB مادربرد آن‌ها لحیم شده است.

تغییر کارت گرافیک
تغییر کارت گرافیک معضل چندانی ندارد، اما فقط در کامپیوترهای شخصی رومیزی قابل اتمام خواهد بود. اگر سیستم فروش کامپیوتر قدیمی شما مجهز به حافظه‌ی رم کافی بوده و بازی‌ها را از درایو SSD اجرا می‌کنید، قدم بعدی برای شفا تاثیر و کیفیت، ارتقای کارت گرافیک است. قبل از ارتقای کارت گرافیک، باید فاکتورهای متعددی را باره رسیدگی پیمان دهید. به‌عنوان نمونه باید رزولوشن قابل پشتیبانی در نمایشگر، با رزولوشن کارت گرافیک هم‌خوانی داشته باشد. مثلا یک کارت گرافیک 4K با نمایشگر 1080p ترکیب مناسبی نیست.

کارت گرافیک

ارتقای کارت گرافیک حتی در ترکیب با پردازنده‌های مرکزی نسبتا کهنه هم تاثیر زیادی دارد. البته اگر پردازنده‌ی مرکزی شما عمر زیادی دارد و دربایستن به ارتقا پیدا کرده است، احتمالا باید کل سیستم رایانه شخصی خود را ارتقا دهید.

برای جایگزینی کارت گرافیک روی کامپیوتر رومیزی، کارت باستانی را از مادربرد و پیوستگی برق متمایز کرده و کارت جدید را جایگزین آن کنید. برای بهره‌مندی از قابلیت‌های سخت‌افزار جدید احتمالا فقط به نصب درایور نرم‌افزاری نیاز خواهید داشت.

ارتقا پردازنده‌ی مرکزی
ارتقای CPU بسهولت دیگر قطعات سخت‌افزاری نیست و در لپ‌تاپ‌ها نیز به‌هیچ وجه حمایت نمی‌شود. البته باز هم در ارتقای این قطعه‌ی سخت‌افزاری معضل خاصی ندارید. پیش از تصمیم به ارتقای پردازنده‌ی مرکزی، آغاز باید پردازنده‌های سازگار با مادربرد خود را بررسی کنید. سوکت مادربرد (محل پیوست CPU به مادربرد) باید از پردازنده‌ی جدید حمایت کند.

نکته‌ی مهم سایر در ارتقای پردازنده‌ی مرکزی، دقت به شیوه و قوانین عرضه‌ی فرآورده هر تولیدکننده‌ی پردازنده است. به‌عنوان نمونه در پردازنده اینتل، گواه به کارگیری نسخه‌های متفاوت سوکت هستیم. به‌عنوان مثال، یک سوکت LGA 1151 هماهنگ با پردازنده‌های اسکای‌لیک، لزوما با سوکت LGA 1151 باره بهره‌گیری در پردازنده‌های کافی‌لیک سازگار نیست.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: